Fiat Linea Direksiyon Tuşları ile Aux Modülü Kontrolü

Merhabalar,

Araç ile yolda giderken Aux kontrolu zor oluyor ya kumanda ile değiştireceksiniz ya üzerindeki tuşlarla her ikisi de sürüş güvenliğini tehlikeye atan unsurlar.  Bu sebeplerden dolayı Aux modülünü direksiyondan nasıl değiştiririz araştırdım ve yaptım.

Hatırlayacak olursak Daha önce Linea/Punto/Doblo Teyp’lerine aux bağlantısı hakkında Buradaki konuda fazlasıyla bilgi paylaşmıştım,  Daha sonra Aux aparatındaki şarkıların, aracın direksiyonun tuşlarından nasıl değiştirilileceği ile ilgili Buradaki konuda geniş bilgiye yer vermiştim.

Daha sonra araştırmalarım üzerine, Facebook gruplarındaki isminin açıklanmasını istemeyen değerli bir ustamdan Longue(Lineanın full donanımlı versiyonu) direksiyon tuşları buldum, Ve aracıma takarak 2 adet fazladan tuş kazanmış oldum.

Ve yeni kazandığım bu tuşları da Aux modülüne bağladım.

Biliyorsunuz Aux modülü teybe doğrudan bağlı olduğu için, teybi açtığınızda veya aracı çalıştırdığınızda Kullanmasanız dahi Aux modülü otomatik çalışıyor, kumandadan kapamak gerekiyor. Artık öyle değil.

Sağdaki Menü tuşu ile Aux modülü açılıp kapanıyor.

Şarkı değiştirme tuşları, Aux’un şarkılarını değiştiriyor, eğer Bluetooth’tan telefon veya tablet bağlı ise direksiyon tuşları telefonun şarkılarını değiştiriyor, telefonda youtube açık ise, youtube deki sıradaki şarkıya geçiyır vs vs,

Soldaki Windows tuşu ise Aux Modülü modları arasında geçiş yapıyor (FM, Aux, SD Kart, Flash Bellek, Bluetooth)

Zamanında Volvo Firması Emniyet kemerinin bugünki teknolojisini bularak bildiklerini tüm otomobil firmalarıyla paylaşarak insanlığın güvende olması için bir adım atmış bizimki o kadar olmasa da amaç fayda sağlamak…

Elimiz direksiyonda gözümüz yollarda olsun.

Çalışma videosu

2. Video

Bağlantı Şeması

Mantık Basit Direksiyondaki Sağda Solda bulunan 4’er tuş farklı dirençlerle birbirine bağlı,

Sırasıyla,

  • – Tuşu 0,01k
  • +Tuşu 0,52k
  • SRC Tuşu 1,50k
  • Windows Tuşu 4,20k  Bunları arduino ile Analog olarak okuyup,  digital pinlere sinyal gönderiyoruz Sinyalimiz ile bc548 tetikleyerek, Aux tuşlarımızı simule ediyoruz

Direksiyon  yuşları canbus vasıtası ile tek bir kabloda iletiliyor , 1 tane sağ tuşlar bir tane sol tuşlar için en kolay direksiyon altından alabilirsiniz renkleri

  • Kahverengi çizğili Mavi,
  • Kahverengi çizgili Beyaz


Ben Aux kontol etmeyi seçtim, sizler istediğiniz amaç uğruna kullanabilirsiniz (Cruise Control gibi).

Role Kartı Devresi,

Bu devre Aux modülüne giden akımı açıp kapamak için, ek olarak devre ile kullanmamdaki sebeb ise, Arduino ile doğrudan role kullanmaktan kaçınmak ,Role Arduino üzerinden fazla akım çekip arduinomuzu bozabilir.

Modül tuşlarının devresi,

Auxun tuşlarına Aşağıdaki gibi BC548 transistoru lehimliyorsunuz.

Arduino kodları, Arduinonuzu bilgisayarınıza atın ve arduino kartınıza yükleyin…

 

 

Malzemeler,

  • Arduino Uno / Pro / Pro mini / Nano hiç farketmez hepsi aynı ()
  • 4 Adet 1k Direnç
  • 12v to 5v Regülator Kartı.  Link

Role Kartı için,

  • 1 Adet 1k Direnç
  • 1N4007 Diyot
  • BC548 Transistor
  • 5v Role

Yeteri kadar kablo , makaron vs vs…

 

 

Güncelleme…!

Her şey iyi güzel ama , eğer aracınızın orjinal teybini söküp, başka bir teyp takmış iseniz ne olacak ?

 

E onu da hallederiz 🙂

Takipçilerimizden Turgut MIZRAP yukarıda benim yazdığım kodları ve Arduino’yu, kendine göre uyarlayarak ve tesisatı gerçekleştirerek direksiyondan bu teybi kontrol etmeyi başardı, aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

 

Sistem ile ilgili bazı ekran görüntüleri…

 

 

 

Bu iş için güncellenen yeni arduino kodları.

 

 

 

yhackup

Site Kurucusu & Yöneticisi Yazılım Geliştiricisi

0 0 votes
Bu yazıya oy ver
Subscribe
Bildir
82 Yorum
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
3 yıl önce

İlk teşekkürü ben etmiş olayım. Bu ve diğer çalışmalarınız için, daha önemlisi bunları paylaştığınız için Allah razı olsun. Devamını bekliyoruz inşallah.

1 yıl önce
Reply to  Yakup ULUTAS

Hocam merhaba, Clio 3 aracıma tablet uygulaması gerçekleştirdim. Tek eksik direksiyon kumandası ile kontrol bunun için senin paylaştığın kodlar işe yararmı? Yoksa farklı bir kod yazmak gerekir mi?. Direksiyon tuş voltajları hepsinde aynımı..

Fatih
3 yıl önce

Sag ve sol kollardaki tum tuslari tek Arduino ile kontrol sansimiz varmi?

Ali tuğay
3 yıl önce

Ses +., ses -, mute, yukarı ok, aşağı ok, src, tuşlarının çıkış değerleri nedir acaba

Yakup Atalay
3 yıl önce
Reply to  Yakup ULUTAS

merhaba
aşağıda size iki adet sorum olacak
1- 2011 model Linea’da bu tuşların direnç değerleri her 2011 linea araç için aynımıdır…?
2- Sizin vermiş olduğunuz tuşların direnç değerlerinden giderek arduino’nun A0 veya A1 pin anologRead okuma değerlerini ölçüm yapmadan hesaplayabilirmiyiz. ? 400 ? 650 ? gibi

tşk.

yakup atalay
3 yıl önce

Merhaba Yakup Bey,

Bütün linea araçlarda tuşların direnç değerleri aynımıdır.Mesela benim 2011 linea araç için sizin vermiş olduğunuz

x > 820 && x 710 && x 600 && x 490 && x < 550

değerlerini kendi aracımda tableri kumanda etmek için kullanabilirmiyim.Yoksa her cihaz için farklı değerlermi mevcut?

yakup atalay
3 yıl önce

pardon cevap yazmışınız
özür dilerim

yakup atalay
3 yıl önce

Yakup Bey
Ben araç teybini hiç kullanmayacağım oraya samsung tablet bağladım .Bunu direksiyondaki düğmeler ile kontrol etmeyi istiyorum.Bunun için aliexpressten bluetooth arayüzüde olan bir amplifier aldım.Linki aşağıda veriyorum.Cihaz tablet ile bluetooth üzerinden kolayca bağlanıyor ve ses kaliteside oldukça iyi.
İş burada bitmiyor tabi.Arduino devresini aynen sizin yukarıda göstermiş olduğunuz şekilde yapacağım.
Tek problem olan tuşalrın arduino A0 ve A1 pinlerine gelen sinyal değerleri..Bunları bir türlü ölçemiyorum.Çünkü değerler çok hızlı bir şekilde akıyor ne olduğunu anlayamıyorum.Tuşlara basınca serial ekranda akan değer değişiyor ama tam tespit edemiyorum zor bir iş…Bunu nasıl yaparım?

https://tr.aliexpress.com/item/CSR8635-V4-0-Bluetooth-Receive-Digital-Power-Amplifier-Board-TDA7492-2X50W/32754070518.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.mL6Jp2

Enes Özer AYDIN
3 yıl önce

selamun aleyküm yakup abi,
çak güzel bir çalışma olmuş. Ellerine sağlık.
biz de yapmak istesek hangi malzemeden kaç adet lazım olur, bir liste imkanı olur mu?

ÖZER AYDIN
3 yıl önce
Reply to  Yakup ULUTAS

teşekkürler. Abi buna mute tuşunu play/pause yapmak için bağlamak olmaz mı?

Hakan
3 yıl önce

Yakup bey; benimde bir sıkıntım var en iyisi size sorayım dedim 🙂
şarkı isimlerini teyp ekranında gösteren ve teybin tuşlarından şarkı değiştirebildiğimiz tür usb aux modülü aldım.benim linea teybimde data soketlerinin olduğu kısım 3-2-3 şeklinde sıralı 8 pin soket.8 pin soketli bu aparatı aldım (apps2car) taktım şase kablosunuda şaseye bağladım, lambası bile yanmadı.kestim biçtim kablolarını gene olmadı.bozuktu sanırım.aynı model 8pin soketli olan bu aparatların hepsi aynı değil mi, bilginiz var mı …
teşekkürler !

Selim Şen
3 yıl önce

Selamlar
Linea 2011 de bu devreyi direk iso soketinemi bağlıyacam yani canbus

Onur
3 yıl önce

Yakup bey merhaba, bende şuan linea için kayar led sinyal projesi yapıyorum. Arduino nano yu neden 12 den 5v a düşürüp kullanıyorsunuz ? 12v ile beslenebiliyor.

Onur
3 yıl önce
Reply to  Yakup ULUTAS

Yakup bey,

Şu an İstediğim adreslenebilir ledler elime ulaşmadığı için deneme yapmadım ama 14,5v olayı benim istediğim 12v ledlerde de regülatör kullanmam gerektiği anlamına geliyor. Ama benim kafa takılan şey bu led şerit akım çekeceği için regülatörde ısı ortaya çıkacak. Bu ısı arabanın iç kısımlarındaki metal bir bölüme termal macun (yapıştırma özelliği olan) yardımıyla aktarırım gibi bir düşüncem var.

Evdeki 12 v adaptör gibi olsaydı herşey çözülmüştü 😀

Onur
3 yıl önce
Reply to  Yakup ULUTAS

Aşağıdaki 12v ile çalışıyor. Bakalım ledler geldiğinde testlerini yapayım. Sonuçları senle de paylaşırım.

https://tr.aliexpress.com/item/WS2811-5050-RGB-LED-Strip-5M-150-300LEDS-Addressable-DC12V/32805842333.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2a984c4d4ye3ww

savaş
3 yıl önce

yakup bey teşekkürler.
benim takıldığım tek bir nokta var.
bağlantı şemasında direksiyondan yeşil ve mavi ile göstediğiniz kabloyu nereden alacağız? bununla ilgili bir bilgi bulamadığım için soruyorum. bu yeşil ve mavi gelen kabloyu nerden alcaz, ek mi yapcaz? arayamı girecez?

Engin
3 yıl önce

Merhaba Devreyi haZırlanmış şekilde gönderme imkanınız olur mu ücreti mukabilinde ?

05468271655

Engin
2 yıl önce
Reply to  yhackup

Bursada oturuyorum

Kaya
2 yıl önce

Elinize sağlık. Teşekkürler.

Ben de amatör olarak Punto Lounge 2012 Blue&Me olan araca uygulama yapmak istiyorum. Arduino ve elektronikten çok anlamasamda bu kadar detaylı anlatımla yapabileceğimi düşünüyorum.

Blue&Me’de müzik dinlenemediği için ben de tuş desteği olan bir A2DP bir modül alıp uygulamayı düşündüm. Yorumları da okudum. Anladığım kadarıyla Teyp arkasındaki Can A ve Can B soketinden de bu tuş okuması yaptırabilirim ama değerleri düzenlemem gerekiyor.

Aux modunda direksiyonda sağ taraftaki yukarı aşağı oklar boşta onları kullanabilirim ama başka kullanılabilecek bir tuş kalmıyor. Tuşlara uzun basma ile başka kontroller yapmayı düşündüm ama nasıl bir düzenleme yapmak gerekecek onu bilmiyorum.

Uzun basma içini çözersem açma kapama işini yapmak için bir röle buldum: https://www.aliexpress.com/item/10PCS-LOT-One-1-Channel-5V-Relay-Module-Board-Shield-with-Optocoupler-Support-High-and-Low/32719794538.html

Bu röleye röle şemasındaki gibi bir düzenleme mi yapmak gerekecek? Yoksa çıkışına direnç ve transitörleri bağlayarak modül açma kapamayı kontrol edebilir miyim?

Sozer
2 yıl önce

Devre şemasında anlamadığım bir durum var. Direksiyondan aldığımız kabloları arduino ya girerken 1k dirençle bağladık. Orası tamam. Ama bir de arduinonun 5v çıkışından 1k dirençle aldığımız kabloyu neden aynı yere bağladık? Bunu çözemedim de.

Sozer
2 yıl önce

CC yapımında kullanmak istediğim için sormuştum. Gereksiz ise kaldırayım diycektim.

Sozer
2 yıl önce

Teşekkür ederim ilginiz icin.

İbrahim BOZKURT
2 yıl önce

yakup hocam
istediğim ve size sorduğum yazılım yukardaki gibi fakar benim direksiyonda 6 tuş var 3 sol 3 sağda. bu nedenle soldakilerle cruse kontrol sağdakilerle de usb modülü kontrol etmek istiyorum. yukarıdaki yazılımı yazsam çalışır mı 6 tuş için?

cruse aktif etmek için harici bir anahtar kullanarak yapmayı düşünüyorum.

Ali Rıza Atasoy
2 yıl önce

Selamünaleyküm Yakup Hocam.
Sayende Fiorino aracıma hız sabitleyici yaptım. Ama satmak zorunda kaldım. Şimdi Ducato aldım. Bu aracın direksiyonunda radio kumandası yok. Direksiyona tuş takımı yapmak istiyorum. Ama direksiyon tuş takımının direnç değerlerini bilmiyorum. Fiat Linea ile aynı olabileceğini düşünüyorum. Paylaştığınız Fotoğraftaki değerler üzerinden devre yapıp denemeyi düşünüyorum. Ama elektironikçi olmadığım için bu konuda bilgim yok. Fiorino araçlar için çizdiğiniz devre şeması gibi bir şema çizer misiniz? Birde değer olarak K yazmışsınız 1 K 1000 ohm mi oluyor. Mümkünse tuşların direnç değerini ohm şeklinde yazar mısınız?

İbrahim BOZKURT
2 yıl önce

Yakup hocam merhaba blogda paylaştığınız yazılsın dewamı var mı? Arduino ya yazdım aux tuşları çalışıyor cc çalışmıyor.

İbrahim BOZKURT
2 yıl önce
Reply to  yhackup

Merhaba yakup hocam blogda paylaştığınız yazılımın devamı var mı sanki eksik gibi yazılımı yükledim aux u bagladığım çıkışlar calısıyoruz ama cc için olan çıkışlar çalışmıyor.
Jersey tmm yazılım konusunda yardıma ihtiyacım var saygılar.

İsmail
2 yıl önce

Yakup bey birtek röle kartı devresini anlamadım ard ile roleyi röle ilede teyp veya aux modülünü mu besliyoruz röle kart devresinin kullanım şekli nedir bağlantıları nasıl olacak bilgi verirmisiniz

İsmail
2 yıl önce
Reply to  İsmail

Bende direksiyonda kapama tuşu yok o sebeple teybi manuel kapatabilirim yani bana lazım olan ses açma kısma şarkı değiştirme ve mod değiştirmedir power gerekmiyor röle kart devresini kullanmama gerek varmı ?

Turgut
2 yıl önce
Reply to  yhackup

Ses+ ses – mute tuşlarının direnç değerlerini nasıl öğreneceğiz

byte GetButton(int x)
{
int Result = -1;
if (x > 820 && x 710 && x 600 && x 490 && x < 550 )
Result = 3;
else
Result = -1;
return Result;
}

Buraya eklesek yetiyor mu ?

Turgut
2 yıl önce

Son hali bu şekilde editledim tüm tuşlar faal fakat soldaki mute ses acma ve ses kısma bazen bırbırıne gırıyor nedendir yanı anlatmaya calıstıgım ses acmaya basınca mute calısması gıbı

1 yıl önce

Yakup hocam linea daiichi 3000 multimedya bağladık direksiyon tuşundan teyp arkasına şase alındı. Ancak ses açma tuşu tuşu bazen mute , muzik değiştirme tuşu ise mode arasında geçiş yapıyor. Her zaman yapmıyor. Acaba tuşlarmı bozuktur yoksa dirençle alakalı bir sorun mu vardır. 5 kez ses açmaya basınca mute yapıyor yada 3 kez basınca. Bazı günler hiçbir problem yok.

deniz
1 yıl önce

aşagıdaki yazmış olduğunuz kodu hız sabitleyici olarak direksiyon kumanda tuşlarında kullanmak istiyorum, sadece anlayamadığım int Result = 9; bunun ne oldugu konusunda yardımcı olurmusunuz

#define buton A2

void setup()
{
pinMode(3, OUTPUT);
pinMode(4, OUTPUT);
pinMode(5, OUTPUT);
}

byte GetButton(int x)
{
int Result = 9;
if (x > 700 && x 600 && x 450 && x < 550) Result = 2;
else if (x < 50) Result = 3;
else Result = 9;
return Result;
}

void loop()
{
delay(100);
int value = analogRead(buton);
byte basilan_buton = GetButton(value);
if (basilan_buton == 0 ){
digitalWrite(3, HIGH);
digitalWrite(4, LOW);
digitalWrite(5, LOW);
}else if (basilan_buton == 1){
digitalWrite(3, LOW);
digitalWrite(4, HIGH);
digitalWrite(5, LOW);
}else if (basilan_buton == 2){
digitalWrite(3, LOW);
digitalWrite(4, LOW);
digitalWrite(5, HIGH);
}else {
digitalWrite(3, LOW);
digitalWrite(4, LOW);
digitalWrite(5, LOW);
}
}

1 yıl önce

Yakup ustam araç çalışırken bu tuşların karışması ile ilgili bir gelişme oldumu çözüm buldunuz mu bu konu ile ilgili ?

1 yıl önce
Reply to  yhackup

Benim sana attığım kodda ne gibi bir güncelleme yapmak gerekiyor bir yardımcı olsanda atsam modüle 🙂

1 yıl önce

Yakup ustam Mode tuşuna anlık değilde 3 saniye basıldıgında 2 numaralı pinden çıkış vermesini istiyorum yazılım tecrübenden faydalanarak bu kodu editleyebilirmisin rica etsem

switch (RB) {
case 1: AMode = true;
break;
case 2: ANext = true;
break;
case 3: APrev = true;
break;
default:
AMode = false;
ANext = false;
APrev = false;
}
if (AMode) {
Set(9, true);
} else {
Set(9, false);
}

1 yıl önce
Reply to  yhackup

Çok sevinirim kısa basmada 9 dan çıkış verecek mode degistiricek uzun bastığımda 2 numaralı pinden çıkış verecek 2 numaradan başka bir işlem yaptıracağım inşallah teyibe

1 yıl önce
Reply to  yhackup

Onu ben uyarlamaya çalıştım fakat sonuc alamadım rica etsem zahmette olmazsa AMode işlemine onu uyarlasan kısa basmada 9 uzun basmada 2 çıkış verecek şekilde 😉

1 yıl önce

Hocam merhaba, Clio 3 aracıma tablet uygulaması gerçekleştirdim. Tek eksik direksiyon kumandası ile kontrol bunun için senin paylaştığın kodlar işe yararmı? Yoksa farklı bir kod yazmak gerekir mi?. Direksiyon tuş voltajları hepsinde aynımı..

Salih
1 yıl önce

Merhabalar Yakup ustam paylaştığın şeyler gerçekten çok güzel ve gerçekten yardımcı olucak seyler teşekkür ederiz bu son güncelleme kısmındaki paylastiginiz teyp kontrolü icin dönüştürmüş arkadaş bunun çıkış direnç değerlerini değiştirme imkanımız Arduino kodları ile mi mümkün yoksa kartın üzerinde ki bulunan direnclerden mi bu bağlantı şemasını paylaşma gibi bi imkanınız olurmu yada ücret karşılığı bu devreyi gönderme gibi bir imkanınız olur mu

1 yıl önce
Reply to  Salih

Direnç değerlerini ben kendi aracıma göre değiştirdim 3 sağ 3 sol toplam 6 tuşlu 1.3 mjt 2010 linea aracımda benim kumandalarımın direnç değerleri o aralıklar içindedir. arduio yazılım programı ile değiştiriliyor siz yazıp modulün içine atıcaksınız arduino yazılım atmakla ilgili birçok video ve kaynak mevcut bende sıfırdan başlayarak yaptım zorluğu yok. benim aracımda son güncel yazılım alttadır.

Anıl Yüksel
1 yıl önce

Yakıp bey çalışmalarınızı inceledim öncelikle yardımseverliğiniz takdire şayan. Ben markette Piranha C Type teyp aldım. (https://piranha.com.tr/product.php?product_id=761#.Xm3mM6MzbIU ürünün linki) Bunu aracıma bağladım ancak direksiyon tuşlarını çalıştıramadım. Aracım 2016 model Linea pop modeli. Orijinal teybi söktüğümde aracın orijinal tesisatındaki iso soketinde enerji bölümünde 4 adet kablo var, 2 adet kalın artı ve eksi, 2 tane ince kablo biri beyaz birisi mavi renkte. Tahmin ediyorum ki bu ince kablolar direksiyon tuşları ile alakalı ancak ben teybin arkasındaki kabloları bağlamama rağmen çalışmadı. Youtube de bir vatandaş bu teybi yine Lineaya takmış ancak onda 5 adet kablo var bizim araçlarımızın farkı nedir anlayamadım, bilginiz varsa beni aydınlatın lütfen. Teşekkür ederim.

Anıl Yüksel
1 yıl önce
Reply to  yhackup

Yakup bey öncelikle kusura bakmayın isminizi yanlış yazmışım şimdi farkettim. Eğer sizinle irtibat kurabilme şansım olursa tüm ölçümleri size belirtirim. Bana bu konuda yardımcı olursanız çok mutlu olurum. Sanırım Sakarya’dasınız, kabul etmeniz durumunda yanınıza da gelebilirim.

Hayati Örücü
1 yıl önce

Merhaba Yakup Bey, Linea aracımda pioneer teyp var ama aux modülü yok can-bus kabloları buldum ama devreyi aux modülü olmadan nasıl yapabilirim 6 tuş var arabamda yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler şimdiden.

Hayati Örücü
1 yıl önce
Reply to  yhackup

teyipden sadece tek bir kablo geliyor

Hayati Örücü
1 yıl önce
Reply to  yhackup

https://www.amazon.com.tr/Pioneer-DEH-X1750UB-Oto-Teyp/dp/B00WTHADH2 ürün bu ama uygun mu bilmiyorum yardımcı olun lütfen.

ali
1 yıl önce

mrb 2013 linea aracımda dreksiyondaki tuşlar kendi kendine basıyor temizlendi vs tuşların üstteki plastiklesi söküldüğü halde kendi kendine basıyor bunların tamiri mümkünmüdür yenisi bulunmuyor ?

adem akan
1 yıl önce

yakup hocam merhaba bende 2012 linea lounge var simdi bu aracıma daiichi l3000 teyp almayı duzunuyorum bu teypte bildiğim kadari ile can bus hattı yok
bu teyp taktıgımda direksiyon tusları çalışmayacak su senin yaptıgın sistem ile bu direksiyon kumandaları kullanılır mı birde buna gore farklı arduıno kod yazmak gerekir mi acaba

Ünal Yumuk
1 yıl önce

Hocam merhabalar, YouTube kanalına yazmıştım, burası sonradan aklıma geldi. Aynısını kopyalayıp birde buradan yazıyorum 🙂
Çok güzel bir uygulama ellerinize sağlık, güzel olmuş.
Benim bir sorum olacak, benim aracımda direksiyon üzerinde sağ ve solda 3 er tuş var. Sağdaki menü ve soldaki Windows tuşları yok. Sizde 4 tuşlu. Ardinyo yazılımı benim aracımda da çalışır mı? Yoksa 3 tuşa uyarlamak gerekir mi?

Şimdiden çok teşekkürler.

Osman bayraktar
11 ay önce

S.a yakup ustam netten baktım bu ürün yeterlimidir acaba https://m.n11.com/arduino-baslangic-seti-uno-r3-dip-model-mini-5-parca-1-P184259689 yoksa bu kadarına gerek yok mu sadece arduino alsam diğer malzemeleri nerden tedarik edebilirim kusura bakmayın daha önce hiç uğraşmadım sizi tanıyana kadar 😊(ama sayenizde orijinal sis farı aktif işlemi yapabildim teşekkür ediyorum)

Musa DALGIÇ
4 ay önce

Merhaba Yakup Bey, öncelikle paylaşımınız için teşekkür ederim. Ben sistemi yaptım ancak benim aracımda 3 solda 3 sağda tuş var ve ben sadece sağdaki tuşları kullanmak istiyorum auxun mode tuşuna herhangi bir işlem yapmadım. Benim sorum SRC tuşuna auxu açıp kapamak için yukarıdaki kodlarda nasıl bir değişiklik yapmam lazım. Ya da kısaca ne yapmam lazım. Şimdiden teşekkür ederim.

Musa DALGIÇ
4 ay önce
Reply to  yhackup

O zaman auxa anahtar koyacağız. Teşekkür ederim tekrardan yardımınız için.

82
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x