Fiat Linea Sis Karşılama Tesisatı (Follow Me)

Eğer Fiat’ın full donanım paketine sahip değilseniz bir takım özellikler törpülenmiş oluyor.

Cruise Control veya Teyp Aux Sistemi gibi bunlardan biride sürücü karşılama (Follow Me)

 

Aslında Follow Me (Sürücü Uğurlama) tüm Linea’larda standart olarak var olan biz özelliktir.

Kontağı çıkardıktan sonra uzun üzmeli farı bir defa açarsanız 30 saniye farlarınız açık kalacaktır.

Çekmeye devam ederseniz 60, 90, 120, 150, 180, 210 saniye kadar yanmaya devam edip kendiliğinden sönecektir. Çekili tutarsanız iptal olacaktır.

 

Ama bizim bu yazıda yapacağımız işlem uzaktan kumanda ile kapıları açtığınızda sislerimizin bizi karşılaması ve araçtan indikten sonra otomatik uğurlaması.

 

Nasıl Yapılır ?

Aracımızın sigorta kutusunda bulunan bir pinimiz (32 Nolu pin ) + çıkış vermektedir.

Aşağıdaki şartlarda bu pin’imize 12v+ elektrik sinyalı verecektir bir role yardımı ile sislerinizi farlarınızı veya diğer projeleriniz için kullanabilirsiniz.

Ben Bir role ekleyerek led sis farlarıma ekledim güzel bir çalışma oldu yakın zamanda video da ekleyeceğim.


Bu pinimiz (32 Nolu pin )  Body Computer tarafından kontrol edilen tavan lambalarının da tetiklendiği bir pin’dir.

Boş olmasının sebebi ise, bu pin Full donanım linea araçlarda bulunan kapı altı aydınlatmalara verilen çıkıştır. mantık tavan lambası ile aynı şekilde çalışır.

Nasıl Çalışır ?

  1. Herhangi bir kapı açıldığında her iki ön spot ve arka tavan lambası 3 dakikalık bir süre yanar ; bu zamanlama her kapı açılışında yeniden devreye girmektedir.
  2.  Tüm kapılar kapatıldığında ; kontak anahtarı STOP konumunda veya çıkartılmış iken lambalar diğer bir 10 saniye daha yanık kalmaktadırlar. Bu süreç eğer kontak anahtarı MAR konumuna getirilirse sona erdirilmektedir : Bu şekilde tavan lambaları derhal sönmektedir.
  3.  Tüm kapılar kapatıldığında ve kontak anahtarı MAR konumuna getirildiğinde lambalar derhal sönmektedir.
  4.  Kontak anahtarı çıkartıldığında lambalar 10 saniyeye eşit bir süre yanar , bu süre tamamlandığında tüm lambalar söner.
  5.  “Kapı kilitleme” kumandası verildiğinde tüm lambalar sönmektedir ;
  6.  “Kapı açma ” kumandası verildiğinde  lambalar yanar  bir 10 saniye daha zamanlamalı çalışma devreye girer.
  7. Atalet anahtarı devreye girer ise lambalar 15 dakika süre ile yanmaktadır.

Akünün şarjının korunması için aşağıdaki işlem modu devreye alınmaktadır : Kontak anahtarı STOP konumunda veya çıkartılmış iken herhangi bir kapı veya bagajın açılması durumunda 15 dakikalık bir lamba yanma zamanlaması başlar bu süre tamamlandığında tüm lambalar kayıtsız şartsız söner.

Bir veya daha fazla kapının açık olması durumu gösterge tablosunun displayinde görüntülenmektedir ; ayrıca uyarı lambası aracın tüm kapıları ve bagaj tamamen kapatılana kadar yanık kalmaktadır.


Sigorta kutumuz tam olarak burada.

2017-06-26_10-11-11

DSC_0291

 

Soket bu şekilde sürgülü olarak kolayca yerinden çıkıyor.

2017-06-25_23-00-34

 

Soketimizin Önden bakınca sağ tarafı 27’denbaşlar 39’a kadardır. Bizim pinimiz 32. pin.

2017-06-25_23-02-58

Ben bu şekilde bir tesisat kullandım sorunsuz kullanıyorum Kalın Sağlıcakla…

 

 

Enes Özer Bey’de Kendi aracına bu sistemi uygulamış kendi videosu ve yaptığı tesisat. verdiği bilgiler aşağıdaki gibidir.

 


İç sigortadan 32. Pin den aldığım elektriği buraya bağlamam yeterli oldu.
Kablonun diğer ucunu mevcut bu röle nin 86. Bacağına bağladım. İşlem tamamdır. Ekstra başka röle ve sigortaya ihtiyaç yok. Bloğuna ekstra olarak ekleyebilirsin istersen.

yhackup

Site Kurucusu & Yöneticisi Yazılım Geliştiricisi

5 1 vote
Bu yazıya oy ver
Subscribe
Bildir
76 Yorum
En Yeniler
Eskiler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Kamber
4 yıl önce

Selamlar iyi çalışmalar. Ustam bunu videolu anlatım yapsan da bizde uygulasak bu şekildeki karışık geldi bana . Birde otomatik yaman far sensörü yapabilirmiyiz. Onun videolu anlatımı bvae mı. Daha başka nasıl özellikler eklenebilir ben hız sabitleme ve aux yaptım. İyi çalışmalar

Emir
3 yıl önce
Reply to  yhackup

Abi ben baglayinca benim kapilarim kitlenmiyor

4 yıl önce

Linea Yardımlaşma Grubu sayfasına verdiği desteği için teşekür ederim ücretsiz projelerı bizim aileye sunduğu için minnettarız.
BAŞARILAR…

Emre
4 yıl önce

Yakup bey çalışmalarınızı tebrik ediyorum sis farı karşılama çalışması için kullanılan röle tipi ve hangi kablonun kaç numaraya bağlanmasıyla ilgili ve iki sis farının artısını tek 12 v mı bağlamamız gerekecek bunun için bana yardım etmek amacıyla mail le ulaşabilirmisiniz şimdiden teşekkürler

Yücel Devrim ARIK
3 yıl önce
Reply to  yhackup

Yakup Bey, merhabalar. Çok ilgi çekici bir çalışma yapmışsınız. Denemek için aracın başına geçtim. Araç içi sigorta kutusundaki 32 nolu pini buldum. Pin boştu. Uygun soketle kablo bağlantısını yaptım. Oradan kabloyu uzatıp. Motor kısmındaki sigorta kutusundaki T14 rölesinin 86 nolu bacağına bağlantı yaptım. Ancak sonuç hüsran oldu.
Sonra daha detaylı inceleyince. Aracın mevcut arka sis lambalarına, ön sis farlarının sonradan bağlandığını, bunu için de motor kısmındaki sigorta kutusuna ayrı bir röle yerleştirildiğini keşfettim. (Zaten içeride bir tane buton var ve basınca hem ön hem arka sisler birlikte yanıyor. Göstergede de sadece turuncu renkli sis lambası sembolü yanıyor. Yani sonradan bağlantı olduğu belli.)
Kutuya sonradan takılan röleden söz etmiştim. Rölenin üzerinde sadece “mini röle” ifadesi var. Ayrıca bacaklarda herhangi bir numaralandırma veya bir devre şeması da yok.
Nasıl bir yol izlenebilir sizce ?

enes
4 yıl önce
Reply to  yhackup

pek;
1- sigorta panorunda aküden gelen + kutbunu ve şaseyi nerden bulabiliriz?nerde bulabiliriz.
2- benim araç 2011 1,3 mjet, dynamic paket olduğundan orjinalinde sis farları mevcut. ben bunu nasıl yapabilirim.
teşekkürler.

Emre yücebağ
3 yıl önce
Reply to  enes

86 nolu bacaga giren sisleri acma düğmesinden gelen tetik değilmi o – fakat 32 nolu pinden gelen + diye biliyorum ben yanlışmıyım bende bağlıyacagıö tereddutlerim war

enes
4 yıl önce
Reply to  yhackup

teşekkürler

Emre
4 yıl önce

Yakup bey ilginiz için teşekkürler tabikide herkes faydalansın bilginin kaybolmaması idi mailde sürekli durur bunuda ekran görüntüsü aldım çok teşekkür ederim.

Yücel Devrim Arık
3 yıl önce
Reply to  yhackup

Yakup Bey tekrar merhabalar. Önerdiğiniz şekilde tesisatı baştan takip ederek devre şeması çıkardım. Tesisatı kuran elektrikçi, güvenli bir iş yapmış aslında. Tesisatı aracın orjinal rölesinden ayırıp, daha güçlü bir röleyle desteklemiş böylece hem ön, hem arka sisleri tek butona bağlamış.
Ben de rölenin tetik ucunu tespit ederek, 32 nolu pinden aldığım ucu buraya bağlayarak deneme yaptım. Sonuç olumlu oldu. Arabamın artık bir “welcome” özelliği var.
Not: Bu arada röle girişinden önce tesisata bir sigorta ve bir de diyot ilave ederek tesisatı korumaya almayı ihmal etmedim. (Güvenlik herşeydir.)
Çok teşekkür ediyorum.

Emre
4 yıl önce

Yakup bey normal sis farı bağlantısını aküden enerji alarak sigorta ve anahtar kullanarak kullandığımızda bi sıkıntı olurmu ve sis farı yanıkken kapı açıldığında sislere tekrardan röle aracılığıyla tekrar enerji verilmesi bi sıkıntı yaratmaz değilmi.

Emre
4 yıl önce

Yakup bey cevabınız teşekkür ederim bu diyotu 32 nolu pinden gelen kabloyu röleye girmeden önce araya lehimliyoruz anladığım kadarıyla yanlışım varsa affola birde internet alışveriş sitesinde gördüm drl led turn ligth sistem lineanın sis lambası soketine uyumlu led yapılmış bunlarda hem amber renk hemde beyaz renk led bulunmakta sistem gündüz ledleri çalışmakta sinyal verdiğinde beyazlar sönüp sinyal vermektedir sinyal verme işlemi bittiğinde tekrar gündüz farı devreye girmektedir. Soket sistemi duylu ve birde kenardan 12 v kablo çıkıyo soketi sinyal ampulu soketine takıyoruz diğer kabloyuda kontak açılınca gelen 12v gerekiyor acaba bu bölüm motor sigortasında nerden alabilirim.Teşekkürler.

Emre
4 yıl önce
Reply to  yhackup

Çok teşekkür ederim değerli bilgileriniz için.

yakup atalay
4 yıl önce

Yakup bey
Vermis oldugunuz bilgiler ile bende aracin sag ve sol aynalarinin altina gizli bir sekilde led baglayip sizin siste uyguladiniz islemi bunlarda yapmak istiyorum.BMW araclarda var sanirim aynisi.
Yapinca bilgi verip resim paylasimi yaparim

yakup atalay
4 yıl önce

Merhaba Yakup Bey

Ön sağ ve sol kapı altlarına aliexpressten aldığım fiat logolu lambaları bağlamak istiyorum.Bunun için ön kapıların sağ ön ve sol ön kapının iç kısımlarını açtım.Aldığım kapı altı lambalarını kapı altlarına yerlerini açarak sabitledim..Ancak birde baktımki benim linea’da (2011 model 1.3 Mjet Aktif plus) D031 VE D031 kapı kablo birleştirme soketlerinde çamur aydınlatması diye geçen G050 ve G051 lambalarının kablo bağlantısı ve pin bağlantıları yok.
Bunu nasıl çözerim.B002 32.Pin’den bu kapı içlerine nasıl kablo çekerim.Bunun bir kolay yolu varmıdır?

aldığım fiat logolu lambaların linki aşağıda.Yanınca çok güzel gözüküyor ama işte bağlamak lazım.
http://ae01.alicdn.com/kf/HTB1qp2BRVXXXXamaXXXq6xXFXXXW.jpg

yakup atalay
4 yıl önce

gövdeye bağlı soketi nasıl sökerim bilmiyorum elearn programında bunun sökümünü bulamadım.
Resimde kırmızı soru işareti ile gösterdiğim kısım.Birde burada kullanacağım pin için bir öneriniz varmı.Aliexpress te çok çeşit pin var.Hangisi acaba?Sizin öneriniz varsa bana linkini verebilirmisiniz.?

yakup atalay
4 yıl önce
Reply to  yhackup

Yakup Bey,
Ben soketi söktüyorum fakat oraya nasıl pin bağlayacağım onu beceremedim.Çünkü 32 nolu pin burada yok.Oraya nasıl bu pini monte ederim onu bulamadım.Soketin araç iç kısmında kalan kısmını nasıl sökerim onu bulsam oraya gerekli 32 pinden çektiğim kabloyu buraya çekip bağlayacağım buradanda kapı altına bağladığım fiat logolu lambalara kablo çekip işi bitireceğim önce bu soketi tamamen arabadan ayırıp görmem lazım bunu nasıl yaparım?

Taner
4 yıl önce

Maşallah çok güzel faydalı bir paylaşım teşekkürler

Özdemir Güven
4 yıl önce

üstadım bir sorum olacak benim aracım 1.3 mj 2011 emotion yani bende 32. pin dolu o kabloyu sıyırıp ek mi yapmam gerekli bide o kabloyu motor bölümüne nasıl geçirebilirim ? şimdiden teşekkür ederim

Özdemir Güven
4 yıl önce

unutmuşum yazmaya Enes Özer beyin yaptığı bana daha kolay geldi emotion için soruyorum bende 32. pinden ek alıp motor bölümündeki sigorta kutusunda gösterilen rölenin 86 nolu bacağına bağlasam çalışıröı sis farı orjinalde var çünkü

Mehmet şen
4 yıl önce

Merhaba. Ben dün akşam motor bölmesindeki sigortanın 86. Bacağına bağlı röleden kabloyu uzattım. Sis farına giden kabloya bağladım çalışmadı. Illa 32.pinden mi almamız gerekiyor?

Mehmet şen
4 yıl önce
Reply to  yhackup

Aracımda sis farı yoktu. Ben sonradan taktırdım. Araç içindeki sigorta bölmesine sis farlarından 1 tane kablo getirtti. Ben o getirdiği kabloya bağladım daha sonra da rölenin 86. Bacaga bagladım fakat aracın kilidini kumandadan açınca dörtlülerden başka yanan ışık olmadı.

Mehmet ŞEN
4 yıl önce
Reply to  yhackup

Önlere sis farını takarken arka sislere bağladı. 1 tane de röle kullandı. bu akşam 32. pinden aldığım kabloyu motor bölümündeki sigorta kutusunda bulunan rölenin 86. bacağına bağladım. ön sisleri yakmak için bağlanan röle tetikleniyor. fakat sisler yanmıyor. bunu nasıl çözebilirim?

hüseyin tezyal
4 yıl önce
Reply to  yhackup

şemayı incelediğimde rölesiz karşılama uygulamasının çalışmaması gerekir nedeni ise parkları açınca orjinal sisrölesinin bir ucuna artı geliyor sisleri çalıştırınca diğer ucuna eksi geliyor.ve sisler yanıyor.boşta ise röle ucuna eksi gelmediği için 32 numaradan artı gelse bile röle çalışmaz.

Fırat
4 yıl önce

Anladıyım kadarıyla sisler orjinalse 32. Pimden rolenin 86 bacagına bir kablo çekmemiz yeterli olucak

Onur
4 yıl önce

Yakup bey bu 32 nolu pinin bu görevi gördüğünü nasıl öğrendiniz elearn aradım ama bulamadım.

Onur
4 yıl önce
Reply to  yhackup

Arama ekranında 32 nolu (14 nolu pin vs yazdığı için böyle aradım ) diye aradım ama buldum. Olmadı babam fiat ta teknik uzman e learn cdlerini bir yerde zulalıyordu orayı patlatcam 😀

Onur
4 yıl önce
Reply to  yhackup

Yakup bey Aşağıdaki konumda buldum elearn gerçekten çok karışık 😀

Elektrik sistemi > 1 ELEKTRIKI FONKSIYONLAR > E25 IÇ AYDINLATMA > E2521 ÇAMUR IŞ IKLARI > E2521 YER AYDINLATMA LAMBALARI

Yılmaz
3 yıl önce

Yakup bey bende sis farı var bana artı ve eksi yi nerden alıp nereye bağlarsam yanar biraz amatörüm bu konuda yardımcı olursan sevinirim

3 yıl önce
Reply to  Yılmaz

Merhaba Yılmaz,

Yukarıda anlattığım yerden alabilirsin.

Selçuk GETMEZ
3 yıl önce

Selamın aleyküm ben sıfırdan sis farı bağlayacam ama ecu üzerinde nereye bağlantı yapacam ve sisfarını nasıl aktif edeceğim elimdeki sis farları tesisat kablosu ike beraber takım geldi rölesi felan var bide soketleri hazırlanmış şekilde geldi şimdi bu soketleri nereye takıcam bi yardımcı olursanız çok sevinirim

Onur
3 yıl önce

32. pinden aldığımız kabloyu kısa yada uzun far sölesinin tetiğine girsek bir sorun olur mu ?

Sözer
3 yıl önce

S.aleykum
Bu sisler konusunda bikac sorum olmustu tesekkurler yanitlarin icin.
Son olarak arastirdigima gore. Bende sis fari mevcut. Follow me icin soruyorum. Bir kisi ornek olarak yapmis. Direk tavan lambalarinin pininden sislerin rölesine kablo cekmis. Bende tavan lambasinin artisini bu röleye ceksem olur mu?

3 yıl önce

Yakup bey merhaba
Ayak altı aydınlatma için bu pini kullanabilir miyiz ? Çünkü tavan lambasından paralel çekmek bana açıkçası zor bi yöntem gibi geliyor. Aracım Grande Punto Dynamic bu arada.

Emir
3 yıl önce

Aracim kilitlemiyor lambalar gogus isiklari gitti stop lambasi yanmiyor arac kapi kitlemiyor ve lastik basinc arizasi bide bilgisyara baglanmiyor aracim o semadaki 32 . Dis kabloyu girip yetine takdikdan sonra oldu

ibrahim
2 yıl önce

Arkadaşlar, sis karşılama için 32 nolu pin ile sigorta kutusundaki 86 nolu bacak arasında yanlızca kablo çekmek suretiyle bağlantı yapan ve sis karşılamayı sıkıntısız kullanan var mı acaba? Ben de bu şekilde uygulama yapmak istiyorum da.

ramazan
2 yıl önce

32 nolu pinde +12 v var diyen arkadaşlar bi sizin arabaya koymuşlar galiba bizimkilerde neden yok nasıl bulunmuşlar bi taeid etsinler 45 nolu pinde devamlı 12v var

ramazan
2 yıl önce
Reply to  ramazan

tavan lambasının elektriği hangi pinden geliyor bilen varmı

ramazan
2 yıl önce

seninki ile aynı 2011 1.3 activ plus

ramazan
2 yıl önce

ne +12v nede şase var

ramazan
2 yıl önce
Reply to  yhackup

activ plus 2011 e4 zaten yukarıda birçok kişi 32 nolu pinde +12v olmadığını yazmış ilk yazan ben değilim yani

Uğur
2 yıl önce

Abi sis karşılamada 32. Pinden tek kablo almamız yeterlimi dışardaki roleninde 86 bacagına girince kapıları kitleyince veya açınca sistem devredemi olacak bi sorum daha olacak 32.pin hangi renk sokettw mavidemi kırmızıdamı

Eren Salih KILIÇ
2 yıl önce

İyi günler Yakup Bey konu eski ancak cevap verirsiniz diye umut ediyorum.Enes Bey’in yapmış olduğu tesisat için 32 nolu pinden o rölenin 86. bacağına kablo çekicez anladığım kadarıyla.Sanki biraz eksik gibi tesisat başka herhangi bir kabloya gerek var mı ? Yalnızca bu tek kablo ile çözülebilir mi ? Şimdiden teşekkürler.

linea
1 yıl önce

The response is no longer valid: either is too old or has been used previously.

Linea
1 yıl önce

Yakup bey merhaba
Sis farı aktivasyonu yaparken body computerin 11. Pininden motor sigorta kutusundaki rölenin A ayağına – tetiği gönderiyoruz. Fakat anladığım kadarıyla sis farı karşılama yaparken ise B ayağına +12 v tetik yolluyoruz. Bizim göndermemiz gereken A ayağına – tetik değil mi. B ayağındaki 12 v zaten hazır değil mi
Teşekkürler

76
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x