Fiat Linea Triger Değişim Zamanının Geldiği Nasıl Anlaşılır ?

Triger Değişim Zamanının Geldiği Nasıl Anlaşılır ?

Triger motorun sübaplarının/valflerin ne zaman açılıp ne zaman kapanacağını kontrol eder. Ne zaman açılıp içeri yakıt alacak ne zaman kapanacak patlama olacak, ne zaman bu gaz valf açılıp dışarı atılacak bu sistemi yönetir.

Aracımız için hayati öneme sahiptir.

 

Suboplar içeri doğru açılıp kapandığından dolayı triger zinciri öyle bir ayalama yapar ki pistonumuz (zamana göre) en üste çıkarken açık, pistonumuz en üst noktaya vardığında suboplar kapalıdır. bu sebepten subop ve piston birbirine çarpmadan bir ahenk içerisinde çalışır triger zinciri kontrolü ile…

Triger kopması olayında aracın stop etmesini geçin, Böyle bir durumda triger zinciri koptuğu için Suboplar içeri doğru açık kalabilir ve pistonumuz yukarı çıktığında çarpıp hem pistonumuza hemde siboplarımıza oldukça büyük zarar vererek büyük masraflar açabilir.

Not : Eğer böyle bir durum ile karşılaşırsanız, aracınız stop ederse kesinlikle marşa basmayın..!

Not: Bazı Araçlarda (Örneğin Lada araçların 8 valf modellerinde) pistonların başında sibopların gireceği kadar oyukluk bırakılarak, olası triger kopmasında subpoların zarar görmesi engellenmiştir.

 

Zincirli Triger kayışlarında motor yağı kalitesi çok önemlidir.

Sebebi ise Motor ilk çalıştığı anda triger zincirini gerdiren zincir paleti, Motor yağ basıncı ile çalışmaktadır.

Bu sebepten zincirli araçların ilk marş esnasında hafif zincir sesi duyulabilir ancak yağ basıncı olması gereken seviyeye geldiğinde, gerdirici piston paleti iterek zinciri sıkıştırır ve ses anında kesilir.

Foroğraflar için Kamil Aslan ustamıza teşekkürler.

Peki ne yapmalı ?

Otomobil firmaları Triger kayışını 60.000 km veya 5 yıl, Triger zincirini ise 160.000 km veya 5 yıllık periyotlarla değiştirilmesini öneriliyor marka modele göre değişkenlik gösterebiliyor.

Eğer motor yağının zamanında ve doğru yağ tipi ile değiştirilir ise bu zaman daha da yukarı çekilebilir. Çünkü triger zinciri çelikten imal edilir ve motor bloğunun içerisinde motor yağı ile yağlanarak çalışmaktadır.

Ama triger kayışı motor içerisinde yağ içerisinde çalışmaz ve çelik kadar mukavemetli olmadığı için daha kısa ömürlüdür.

Fakat,
Yeni nesil araçların bazılarında, Yağ içerisinde çalışabilen triger kayışları kullanılabiliyor.

Triger zincirli araçların, Kayışlı araçlardan bir diğer avantajı ise kopacağını önceden belli eder. Araç çalışırken zincir sesi duyuyor iseniz değişim zamanı gelmiş demektir.

Triger değişimleri yaklaşık 600 TL – 1500 TL Aralığında iken, eğer koparsa motorun bazı parçalarına zarar verecek ve çok yüksek masraflara yol açacaktır.

Aşağıda Fiat Linea 1.3 Multijet aracın, Nasıl Benim zincirimi değiştir diye seslendiğini dinleyebilirsiniz.  Böyle bir ses duyuyorsanız servisin yolunu tutmalısınız.

 

Video için Kenan BÜLBÜL arkadaşımıza teşekkür ederim.

Araca motora göre değişen ücretler var ancak bu yazı itibari ile 1.3 Multijet için konuşuyorum triger değişimi 700TL’ye kadar yapılırken , zincirin kopmasında masraf Yaklaşık 3500 TL,

Aşağıda triger zinciri kopan bir aracın motorunun aldığı hali görüyorsunuz..

Zamanı  geldiğinde , veya Ses gelmeye başladığı anda zaman kaybetmeden değiştirmenizi yağ bakımlarınızı aksatmamanızı öneririm.

Kalın Sağlıcakla…

 

Bu arada benim aracımda bu ses 230 binde gelmeye başladı. servise götürüp değiştirdim masraf 800 TL tuttu bunu da 5 taksit yapıldı.

Ustaya özellikle daha önce hiç değişmiş mi diye sorduğumda daha önce bu kapağın hiç açılmadığını contanın fabrikasyon conta olduğunu iletti ilk defa bu kilometreye kadar zindir kırmayan Linea geldi demişti.

yhackup

Site Kurucusu & Yöneticisi Yazılım Geliştiricisi

0 0 votes
Bu yazıya oy ver
Subscribe
Bildir
37 Yorum
En Yeniler
Eskiler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Mehmet SALİH GÖREVİN
4 yıl önce

Araçlımın triger zincirini ne zaman değiştireyim

Yahya
2 yıl önce
Reply to  yhackup

2011 Fiat Line 1.3 multijet. 18 Haziran 2019 tarihinde 10.000 yağ bakımını yaptırdım. 199.728 km.
Eski sahibini aradım ”Triger zincirini değişmediğini söyledi. ”Ses geliyor mu” dedi. ”Hayır ses gelmiyor” dedim. Usta ise ”triger zinciri ses yapmadan da kopabilir.” dedi.
Triger zincirini değiştirmek için ses gelmesini mi beklemeliyiz?

Serkan
4 yıl önce

Sizin gibi insanların olması ne güzel. Değerli paylaşımlarınız için teşekkür ederiz.

AYHAN
4 yıl önce

FİAR LİNEA ALACAM ARAÇ 90.000 DE AMA EKSANTRİK ZİNCİRİNDE EXPERDE HAFİF SES VAR BAKIM MI YAPALIM YADA BU ŞEKİLDE BİR SÜRE BİNELİMMİ

Sabahattin kara
4 yıl önce
Reply to  AYHAN

Merhaba yakup usta 2012 model emotion aracımın gösterge paneli servis ışığı dışında hiç bir şeyi çalışmıyor 35yıllık elektronikçiyim bütün sigortaları ölçtüm hepsi sağlam aracın başka çalışmıyan aksanı yok sorun nedir bilginiz varmı bu konuda kolay gelsin

hasan
3 yıl önce

merhaba aracım 2008 linea 1,3 152000 km oldu,ben 105 te aldım ve zinciri değişmedim.ses de gelmiyor,yağını filan düzenli koydum.baskı balata değişse iyi olur dedi usta.ama gerek servis,gerek ustalar kafa karıştırıyor.zincir uyarı vermeden de kopabilir diyorlar.zamanı çoktan geçmiş diyen de var.yani insanı ikilemde bırakıyorlar.yukarıdaki videodaki gibi zincir sesi benimkinde yok.alttan takoz sesi gibi bişeyler geliyor onu da motor takozu değişti motor sesi azaldı ama sabah çalıştığında giderken ses var arabada bir süre sonra kesiliyor.işin özeti zinciri değişmeden kafam rahat binebilir miyiz sizce.

Sabahattin kara
3 yıl önce

Merahaba yakup usta kolay gelsin,Gösterge panelinin 2el buldum değiştirdim sorun kalmadı .
Şimdi yeni bir sorunum var blume çalışmıyor,km sayacı yanıp sönüyor
Sebebi ne olabilir teşekürler.sigortalar sağlam

Temel
3 yıl önce

Merhaba Yakup usta, 2012 linea 1.3 m.jet 90hp E4-66kw. 84000km de aldım. triger zinciri ne zaman değişir, öncelikle yapmam gereken bakımlar nelerdir?Bilgi verir misiniz?

Serhat
3 yıl önce
Reply to  Temel

2012 1.3mjet linea sahibiyim yağ bakımı daha 2000 km önce yaptırdım ama son 1 aydır ilk marşta 2 3 saniye zincir sesi geliyor ve sonra ses kesiliyor aracım 104 binde sizce triger zincirinin değişim zamanı gelmiş midir?

YUSUF ERKAN
2 yıl önce

Sitesinizi yakından takip etmekteyim. Özellikle linea dedim mi ilk baktığım site sizinki. Emeğinize sağlık.

Hakan Çalışkan
2 yıl önce

Öncelikle güzel ve bilgilendirici paylaşımlarınız için çok teşekkürler.benim 2014 model 1.3 dizel 90.000 kmde linea var.araçta gaz vermemle birlikte hafif bir ıslık sesi veya bir üfleme gibi bir ses geliyor.servis dahil kimse ne sesi olduğunu bilemiyor.normal diyorlar,turbo diyorlar,herkes birşey diyor.en. Son birisi triger zincirinden geliyor dedi kafam karıştı.sizce ne olabilir?tşkler…

Hakan Çalışkan
2 yıl önce
Reply to  yhackup

O zaman bu ses zincir veya turbo değil bunu garantiledik.ses git gide artıyor zaten.herkes normal diyor ama kesinlikle değil çünki ben yıllardır biniyorum.biraz daha bineyim bakalım ne olacak.belkide kayışlardan veya rulmanlardan da yapıyor olabilir.monifod contasından da olabilir.bilgilendirmeniz için tşk ederim.

hakan gül edirneli
2 yıl önce

iyi günler 2015 90 binde dizel linea sahibiyim araba triger kopardı ve bana büyük bir masraf açtı sabahları ilk çalışmada bi para çınlaması gibi ses geliyordu edirnede ustaya götürdüm bisy yok deyince kullandım ama 10 gün sonra triger koptu ve 7000 lira masraf açtı o yüzden sese önem verin derim ben düştüm sizde düzmeyin

Kadir linea
2 yıl önce

2015 70 binde araba nasıl zincir koparır anlamış değilim azcık ses geldi umursamadım hangi ustaya gitsem bişer yoktur dedi zincir koptu yaptıramıyorum da

kreyzi
2 yıl önce

hocam iyi günler. aracı 3-4 ay önce aldım sahibi değişmiş dedi. 2 ayrı ustaya başka işler için gittiğimde sordum onlarda ses yok dedi ve conta kısmı ne var işte burada işlem var belli açılmış dediler ancak bende takıntı oldu bu ses olayı. şimdi videoyu 10 kez dinledim ama dikkat etmemiz gereken ses hangisi onu anlamadım. şu 1-2 saniye ara ile gelen “tırk tırk tıkırık” diye alttan gelen ses mi problem oluyor ? öyle ise bende o ses yok ama emin olamıyorum kafam sürekli trigerde olduğu için her ses bana problem gibi geliyor nedense ustalara da güvenemedim. alırken gösterdiğim 2 ustayı da dahil edersek toplam 4 kişi motor iyi dedi sesi güzel dedi bi benim için rahat etmiyor ilk aracım olduğu için sanırım.

kreyzi
2 yıl önce
Reply to  yhackup

haftaya tekrar sanayiye gidince gösterecem hocam ama dediğim gibi sorun olarak isimlendirilen ses hangisi bunu öğrenmek istiyorum. videodaki normal çalışma sesinin altında hafif tıkırdama sesini mi baz alacaz bunu merak ediyorum.

Kayserili mağdur
2 yıl önce

İyi günler kayseriden yazıyorum aracım 2015 euro 5 linea araç 73000 de trigerden bi zincir sürmesi gibi bir ses geliyordu 4 5 usta ya gösterdim sonunda gergiyi değişmeye karar verdiler değiştilerde 3 gün sonra triger küt diye koptu yapan ustanın hatası olabilirmi ben ne şanssız biriyim 70 binde aldık diye sevindik evimize incir ağacı dikti bu araba iyi niyet garantisi varmıdır

Sedat
2 yıl önce

Merhaba 2014 model 67 binde 1.4 fire pop benzinli araç aldım trigier kayışı değişimi yapıldı mı nerden ögrenebilirim yani değişim zamanı geçmiş mi

snn
2 yıl önce

iyi günler yakup bey bi sorum olacak sizin video daki ses ile bu video daki ses arasındaki farkı soracaktım kışın sabah çalıştırmada buna benzer ses geliyor daha sonra kesiliyor. Niğde de düzgün bir usta bulamadığım için de baktıramadım. https://youtu.be/2X-9iXkYJSc

Tuğberl
11 ay önce
Reply to  yhackup

Selamınaleyküm aracın trigerini yeni değisti ama bi ses gelıyo o nedır acaba

Ali
8 ay önce

Merhaba aracımda ilk calistirmada zincir sesi gibi böyle tesbih atma sesi gibi ses geliyor .15 20 saniye sonra düzeliyor gaza hafif basınca hemen düzeliyor. Bu zincir mi ?

37
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x