Fiat Linea Ön Sisleri Aktifleştirme

Genel İpucu Otomobil Sabit Tamirat Tadilat

Fiat Linea Ön Sisleri Aktifleştirme

Evet Arkadaşlar Linea’mızda boşluk doldurmaca oyununumuza kaldığımız yerden devam

Bildiğiniz üzere aracımızda arka sis tuşu var ancak ön sis tuşu yok, aracı satın alırken diyor ki havalar sis olduğu zaman sadece arkalar yeter, öne ne gerek var canım ama yok basarsan parayı önlere de takarız…

Bizde bu boşlukları tespit edip kendimiz doldurmaya devam ediyoruz.

İlk iş olarak bazı materyallere ihtiyacımız var, Bir ECU Pimine ve 102 kodlu bir SMD dirence 1/4w 1k dirençte olur ama sığmayabilir mümkün mertebe SMD bulmaya çalışın eğer bulamazsanız evinizde bozuk alet edevatlardan sökebilirsiniz ben elimde bulunan bozuk bir Arduino’dan bulup söktüm tabi sökmeden önce bir ölçmenizde yarar var çalışıp çalışmadığından emin olun

Aslında malzemelerden iki ana ürün bu smd direnç ve ECU pimi.

Kısaca yapacağımız işin mantığından bahsedeyim,

Aracımızın solundaki menü tuşlarında eksik olan tuşu aktif edip bir direnç ekleyeceğiz, direnci ekledikten sonra bu tuşa bastığımızda Soketimizin 11. Pinine Eksi şaseleme vermekte ve tekrar bastığımızda şaseyi kesmekte,

Aracımızın motor bölmesindeki sigorta kutusunda ise ön sislerimize ait hazırda role bulunmakta onu sökmeyi unutmuşlar 😊 bu rölenin enerji bacaklarında araç çalıştığı andan itibaren +12 var ancak diğer bacağında şaseleme yok, evet tam da düşündüğünüz gibi soketimizdeki 11. Pin ’den aldığımız şase bu röleyi besleyecek ve kapalı konuma getirecek…

Bakın ne kadar basit. Burada bizi en zorlayacak durum emin olun SMD direnci buraya lehimlemek bir pirinç tanesinden küçük olduğu için ve tek başıma olduğum için ben zorlandım açıkçası, sizin de ilk olarak direnci lehimleme ile başlamanızı öneririm.

1. Adım : Tuş takımını yerinden çıkarmak

Öncelikle direksiyon altındaki alt sigorta kapağını sökün ve aşağıdaki videodaki gibi arka sağ taraftan ittirin, Yine videoda gördüğünüz gibi soketin tırnağına bastırıp siyah tutamacı çekin soket kendini bırakacaktır arabamızdaki tüm soketlerin sökme şekli budur.

2. Adım : Smd direnci lehimleme

Tuş takımı içerisinde yeri boş bırakılan R9 no’lu yuvaya 102kodlu SMD direncinizi lehimleyin, lehimledikten sonra tekrar ölçerek 1k direnç sağladığından emin olun havyanın sıcaklığından minik smd direncimiz bozulabilir.

3. Adım : Sis butonunu basılabilir hale getirme

Pasif tuşumuzu arkadan tornavida yardımı ile ittirerek yerinden çıkarın, bu butonun boyu diğerlerinden 2mm kadar uzun bu sebepten basılamıyor ucundan biraz keserek basılabilir hale getiriyoruz ve içerisini bir seviyeye kadar silikon ile dolduruyoruz çok fazla doldurmayın diğer tuşların basan plastik derinliğine bakarak doldurun.

önce tuş içerisine köpük koyayım dedim ama iğrenç bir gıcırtı sesi oluyor butona basınca bu sebepten ya sert bir şet koyun veya silikon ile doldurun.

Sonra menü tuşunun lastik ped’lerinden birini ortadan ikiye kesin, yarısını yukarı yarısını aşağıya koyun aşağıdaki fazlalığı da yeni ön sis butonumuzun yerine yerleştirin.

Ve tuş takımızı tekrar toplayıp aracınıza takın.

4. Adım : İç Tesisat

ECU Pin’imizi kablomuza takıp, resimlerde resimlerde gösterdiğim gibi 11. pine bağlantıyı yapıyoruz.

Pini taktıktan sonra tekrar soketi yerine yerleştirip kelepçe ile sıkmayı unutmayın…

5. Adım : Motor Bölmesi Bağlantısı

Yukarıda söylemiştim roleyi sökmeyi unutmuşlar , Resimde sigorta kutusunun üst kısmı sol çamurluk tarafına bakıyor , alt kısmı motor kısmına bakıyor.

Üst kısım sağdan birinci role yuvası boş , ikinciyi yuvada role var , roleyi yerinden sökün.

Araç kontağı mar konumunda iken,

B bacağında ve D Bacağında +12 Volt mevcut, ancak rolenin A bacağında Şase olmadığı için role açık konumda.

İçeriden 11 pinden aldığımız şaseleme kablosunu A bacağına giriyoruz.

Sis butonuna bir kez bastığınızda göstergede sis ışığının yandığını görmeniz gerekiyor.

Sis ışığı yandığında 11. pin motor bölmesindeki sigorta kutusundaki rolenin A bacağına şase gelecek ve roleyi çekip kapalı konuma getirecektir.

Role kapanınca , Rolenin D Bacağından, C bacağına +12 Volt enerji akacaktır işte sis lambalarınızın gücünü buradan C bacağından alacaksınız.

İki Fonksiyonu Birleştirmek ?

Peki buraya kadar tamam her şey yolunda ancak bir sorun var benim aracımdaki sisler sürücü karşılama ile çalışıyor yani hali hazırda aslında sislerim aracımın kilidini uzaktan açtığımda veya eracımı stop edip inerken sislerim yanıyor ve emin olun bu sistem çok kullanışlı.

Buradaki konudan hatırlarsınız sizlerinde bir çoğu bu sistemi aracına uyguladı.

Fiat Linea Sis Karşılama Tesisatı (Follow Me)

Bu durumda sislerime iki farklı noktadan +12 gelecek ancak büyük bir sorun var iki farklı noktadan gelen 12v enerji bir noktada yani sislerde birleşiyor bu nasıl sorun doğurur.

Ben sisleri yaktığımda 12v sislere akar ancak sislere aracımın b002 soketin 32. pini de roıle ile bağlı ve bu voltaj tekrar aracımın içerisindeki ecunun 32. pinine akabilir ve büyük ihtimal büyük bir soruna yol açar.

Lafım meclisten dışarı ama emin olun bilmeyen bir elektirikçiye gitseniz bu sistemi ya yapmaz ya da ikisini birden bağlar geçer ama biz her ihtimali göz önünde bulundurarak olası problemlerin önüne geçmeliyiz.

Burada imdadımıza süper bir devre elemanı yetişiyor DİYOT’lar .

Bu devre elemanları elektriği tek yönde akıtır + voltaj A ucundan B ucuna akabilir ancak B ucundan A ucuna akamaz.

Aslında buna devre denemez sadece kablolara bir diyot ekleyeceğiz o kadar basit bir şey..

Bu diyotlarımızı ekledikten sonra eğer sürücü Karşılama(follow me) den sislerimize 12v geliyor ise sis farlarım yanacak ancak bu 12v voltajın Orjinal sis butonu devremize akmasını diyotumuz engelleyecek.

Eğer Orjinal sis butonu devresinden sislerimize 12v geliyor ise sis farlarım yanacak ancak bu 12v voltajın Sürücü Karşılama (follow me) devremize akmasını diyotumuz engelleyecek.

Ben bu şekilde delikli bir plaket üzerine uygulayıp elektrik bandı ile sardım.

Kalın Sağlıcakla…

Neden arka ve ön sislerin butonu ayrı ayrı anlamıyorum özel bir nedeni olursa yorumlarda belirtirsiniz 😉

47 thoughts on “Fiat Linea Ön Sisleri Aktifleştirme

  1. Şu yapıp anlattıklarınızı benim diyen elektronikçi bilmiyordur. Yakup Bey tebrik ederim.

  2. Merhabalar Yakup hocam köy yollarında sokak aydınlatmaları yetersiz ve kısa farlar yetersiz olduğunundan dolayı Linea nın uzunlarını yakmak zorunda kalıyorum karşıdan araba gelirken de her defasında uzunları söndürmekten sıkıldım. 11.11 yanaşmışken orijinal kısa farları LED Xenon denilen farlar ile değiştirsem karşı tarafın gözünü alırmış ki ? Birde yanlış hatırlamıyorsam siz sis farı olarak 3w lık lambalardan kullanıyorsunuz bu lambalar kaç metre ileriye aydınlatıyor ?

    1. Merhaba ,
      https://blog.yakupulutas.com/fiat-linea-sis-karsilama-tesisati-follow-me/
      https://blog.yakupulutas.com/sisler/

      Bu konularda kullandığım led var bendeki sisler 3w + 3w bunlar düşük değerler dolayısı ile zifiri karanlıkta ne kadar ayndınlatır bilmiyorum ancak karşı tarafın gözünü almaz.

      Aslında sisler karşı tarafın gözünü almaz çünkü yere çok yakındır ve zemini aydınlatır ancak doğru ayarlanmaz sislerin yönü yukarı doğru bakarsa karşı tarafın gözünü alır. Aslında bu sebepten dolayı bir çok araçta otomatik far ayarı var araç yüküne göre otomatik ayarlanması için.

      Xenon alabilrsin ancak mercek yok ise xenon bir işe yaramaz sadece parlar. Xenon ışığı dağıtır , mercek bunu bir noktaya yönlendirerek güçlendirir. Genelde insanlar normal ampülü söküp xenon takıyorlar sadece hava için ama emin olun burnunuzun önünü aydınlatmaz o şekilde xenonda mercek şart.

      1. Yakup hocam çakmak soketi ne kontak dan ayrı ikinci artı tesisatı çekeceğim tesisatın şemasına ihtiyacı m var, Fiat Linea E-Learn Online parolasını öğrenebilir miyim ?

  3. Hocam bu gösterge kabloları sonra aracın tüm kablolarını yerlerini takip Edip arıza arayacağım artı benim aracın dış ısı sensörü yakabilir miyim onu arastircam 😀😀artı her yere şifre koymuşsun yaw 😂😂nere girsem şifre istiyor bu Fiat ecu program filan içinde eğer şifre tek değilse sana zahmet onunda şifresini ver😉

  4. Hocam bu SMD 102 direncin boyutu nedir elektronikçiler de baktıklarını * bu yıldız boyutunda başka boyutu filan varmı diyelim bulamadık cruza kullandığımız direncin aynısını araya lehim yapsak olmazmi saygılarımla

    1. Milimetrik ölçmedim boy ölçüsünü bilmiyorum ancak board üzerine sığmıyor ise çeyrek watt direnç kullanabilirsiniz elbette

  5. Hocam cruzda kullandığımız direnç varya fotoğrafta atıyorum bu olurmu maksat yanlış yapmayalım emin olmak için soruyorum 102 bulamadım o araya sığacak büyüklükte çok aşırı küçükleri var onuda nasıl lehim yapmam çok zor bu daha kolay bozmadan 😁

  6. Hocam elektronikçiler gidip istediğimizde ne diye isteyecegiz sen tarif etde hemen gidip alayım yada kısaca bizim oraya ne koymamiz lazım yani mantığı nedir 1 k direnç olsun da ne çeşit olursa olsun mu? Yoksa illa SMD olacaksa 102 filan mı başka çeşidi olmazmi çok soruyorum ama öğrenmeye calisiyoz👍

    1. Estağfrullah bu site bunun için var, yardımlaşmak için…

      Sen elektronikçiye git , yukarıda resmini koyduğum 102 yazan siyah şeyi göster anlar,
      eğer dükkanda çırağa denk gelirsen 1k smd direnç istiyorum de,
      eğer hiç bilmeyen bir çırağa denk gelirsen , üzerinde 102 yazan siyah minik dirençlerden ver de 😉

  7. Hocam Merhaba,

    Benim aracımda röle devresi açıkta ve aküden direk besleniyor (motor bölmesindeki kutunun dışında ve yanında) ve açma kapama anahtarı da buton grubunun hemen altındaki ıvır zıvır saklama gözünde duruyor. Sayfada İç Tesisat başlığı altında eklediğiniz resimler görünmediğinden aklımda canlandıramadım, ama kısaca sorum şu. Bu şartlar altında gösterge sis ışığını yakmak için ayrıca neyi nereye bağlamam gerekiyor.

    Fikir ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ediyorum.

    Saygılarımla

  8. Hocam merhaba araç içerindeki söketin çok 11 nolu pimi taktım şasi yapıyorum sis lambası yanmıyor yardımcı olabilirmisin

  9. smd direnç tamam. diyotta ? alırken kaçlık diyecez yada diyot alırken bir kodu varmı ? birde bu işlemler bittikten sonra programda beyinden aktif edilmesi gerekiyor mu ?

    1. Tv tamircisine gidin 102 nolu smd direnç eklenecek buraya diye gösterin 2 dk yapar göstergede hemen aktif oluyor zaten pc ye bağlanmaya gerek yok

  10. yakup bey yazınızda r9 kısmına 102 smd direnç eklenecek diye belirtmişsiniz sürekli bu işlerle ilgilendiğim için ek bilgi vermek isterim 2012 model üzeri araçların menü paneline direnç eklemedende çalıştıgını belirtmeliyim ayrıca motor kısmında sislerden gelen (+) kabloları motor kısmında bulunan sigorta panelinin altında kahve rengi soketin 4 ve 5 nolu pinlerine giriş yapıp (-) kabloları akü kutup basına bağlayın yaptıktan sonra kahve rengi soketin 23nolu pininden araç içerisinde gösterdiğiniz mavi soketin 11nolu pinine tetikleme kablosu çekmeniz yeterli bu şekilde sigorta paneli kapağını kapatırken kablo zedelenme durumu olmaz ve extra role koymayada gerek kalmaz

    1. Değerli bilgiler için teşekkür ederiz İbrahim bey,
      Aracı 2012 + olan ziyaretçilerimizin yorumunuza sevinecekler.

    2. Ustam mailden telefondan facebook tan bana ulaşma sansınız carmı
      Facebook Emre yücebağ Kocaeli/ karamürsel

    3. Ustam mailden telefondan facebook tan bana ulaşma sansınız carmı
      Facebook Emre yücebağ Kocaeli/ karamürsel

        1. Merhabalar , aracım 2016 Pop Aracıma Sonradan Sis Tesisatı Çekip harici düğme ile açıp kapatıyorum,
          Orjinal tuşunu söküp , direncini monte ettim tuş şu an işlevini yerine getiriyor, röle kutusunda sis rölesini bulamadım, ekrandada sis ışığı yanmıyor, bağlantıları nasıl yapacağım yardımcı olurmusunuz, 05531075593

  11. Yakup bey merhaba iyi günler yaptıklarınjz cok güzel seyler özellikle bunları paylasmanız ben de bugün sislerimi bağladım ve karsılamayıda bagaladım araya diyot bağlamadığımdan dolayı aracı calıstırıp sisleri actıgımda ve kapıyo aclıgımda terse elektirik gidiyor ve sisler kapanıyor gostergede yanıyo gözüküyor sonra arac arıza lambası yakıyor araçcın anahtarını nile cıkartasan motor stop etmiyor frene basınca kapatoyor araya kullanacagım diyot un tipini modelini serisini soylermisiniz terekkürler

    1. Merhaba teşekkür ederim,

      Bu devreyi diyotsuz çalıştırmak iyi cesaret 😀 cesaretinize hayran kaldım :D, benim devrede kullandığım diyot 1N4007 idi elimde bu vardı sis farlarınızın watt değeri yüksek ise yüksek volt/amper karşılayabilen bir diyor kullanın tüm diyorların görevi aynıdır bulabildiğinizce yüksel amper değerinde diyot kullanabilirsiniz zaten en kalitelisi 1 TL bile değildir.

      1. 🤣🤣 sole bişeyde war düğmeden gelen – 32. Pinden gelen + bunların 2 sinese diyot koydugumuzu düşünürsek bizim işimizi görürmü yoksa başka yapmam gereken bişey warmı

          1. Diyot baglamadan roletle direk sislerin + kablosunamı giriş yapayım orası biraz karısık onu bi acarsan ystaö sevinirim

  12. Merhaba hocam e learn üzerinden sis ışığı aktifleştirme işlemi yapılmadan direk göstergede yanıyor mu sis ışığı?

  13. Yakup ustam kolay gelsin röleyi Söküp kabloları sigorta kutusunda girdikten sonra röleyi yerine oturtuyoruz tekrardan dogrumudur ustam yanlış anlamadım sanırım teşekkürler şimdiden

    1. Evet role orada kalmalı, ancak kabloları üstten değil alttan da girebilirsiniz hangisi kolayınıza geliyorsa.

  14. yakup ustam merhaba 2010 model linea aracım active plus sis farı için desteğnize ihtiyacım var.Yajup ustam sisleri monte etttim sis lambaların kablosunu çektim sis kablosu (-) şasesini akü kutup başına girdim içerdeki tuşu aktif edip R9 ‘a102 direnç attırdım.mavi soektin 11 nolu pininden motor bölgesindeki kutuya kablo çektim.burda kaldım.sislerin (+) kablolarını ikisini birleştirip mi sigortanın bacağına bağlayıp sigortayı takıyoruz yoksa kutunun altındaki mavi soketin 4 ve 5 nolu pininemi girecez yardımlarınızı rica ederim

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir